Σελίδες

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Κερδοσκοπία 27 λεπτά το λίτρο


Ακόμη και 27 λεπτά το λίτρο μέσα στον ίδιο νομό φτάνει η απόκλιση της ακριβότερης από τη φτηνότερη αμόλυβδη βενζίνη κι ενώ συνεχίζεται η άνοδος των τιμών των υγρών καυσίμων. Μέσα σε μία ημέρα αυξήθηκε μισό λεπτό το λίτρο και διαμορφώθηκε η μέση τιμή στα 1,646 ευρώ το λίτρο.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών των «Ελληνικών Πετρελαίων», τον Φεβρουάριο η ζήτηση της αμόλυβδης έπεσε 20% και πρόκειται για ποσοστό πτώση-ρεκόρ. Η κατάσταση στην αγορά των υγρών καυσίμων είναι ασφυκτική, καθώς από τη μια μεριά οι καταναλωτές δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν και από την άλλη πλευρά πολλά βενζινάδικα βρίσκονται λίγο πριν από το... λουκέτο, έχοντας ταυτόχρονα «φεσώσει» τις προμηθεύτριες τους εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών.


Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας ετοιμάζει σειρά παρεμβάσεων, με σκοπό την ορθότερη λειτουργία του ανταγωνισμού.

Ηδη έχει ξεκινήσει διάλογος ανάμεσα στον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Σ. Κομνηνό, και τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας, της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων. Ανάμεσα στα θέματα, όπως λένε πηγές, που συζητούνται κι αφορά εμμέσως τις υψηλές τιμές αλλά και τις μεγάλες αποκλίσεις από πρατήριο σε πρατήριο είναι αυτό των συμβάσεων μεταξύ βενζινοπωλών κι εταιρειών εμπορίας.

Επιτροπή Ανταγωνισμού
Ζήτημα το οποίο έχει θίξει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού στα πορίσματα των ερευνών της στην αγορά των καυσίμων. Η Αρχή έχει υποδείξει μάλιστα την αναγκαιότητα αλλαγών των όρων τους και της χρονικής διάρκειας.

Οι συμβάσεις, σύμφωνα με τους πρατηριούχους, είναι λεόντειες, δεν περιγράφουν με σαφήνεια και ακρίβεια τους τρόπους χορήγησης παροχών, ενώ και η μεγάλη χρονική διάρκειά τους (5 έτη) εμποδίζει την όποια διαπραγμάτευση για καλύτερες τιμές. Ετσι διαπιστώνεται το φαινόμενο δύο διπλανά βενζινάδικα να έχουν μεγάλη διαφορά τιμής. Θέλουν να μειωθεί στα τρία χρόνια.

Επιπλέον, οι Ομοσπονδίες των πρατηριούχων ζητούν από τις εταιρίες να γίνει είτε επιμήκυνση αποπληρωμής των χρεών που έχουν προς αυτές, είτε όσοι έχουν τα χρήματα την εφάπαξ πληρωμή τους, με ταυτόχρονη λύση της όποιας ισχύουσας σύμβασης.

Με αυτές τις αλλαγές, λένε οι βενζινοπώλες, οι τιμές θα πιεστούν προς τα κάτω, μια και θα έχουν μεγαλύτερη διαπραγματευτική ικανότητα στις παροχές και τις εκπτώσεις, αλλά κι ευελιξία ως προς την επιλογή προμηθευτή.

Εξάλλου, η ΟΒΕ ζητεί τη μείωση του ΕΦΚ, αλλά και την αναστολή του μέτρου της εξίσωσης των φόρων του ντίζελ θέρμανσης με το ντίζελ κίνησης λόγω των υψηλών τιμών και της μεγάλης πτώσης της κατανάλωσης.


ΕΘΝΟΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.