Σελίδες

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

«Κόκκινο πανί» οι συγχωνεύσεις σχολείων

Τριγμούς προκαλούν στις τοπικές κοινωνίες οι προτάσεις για το σχολικό «Καλλικράτη». Το υπουργείο Παιδείας, που σχεδιάζει σαρωτικές αλλαγές στο σχολικό χάρτη της χώρας, εξετάζει μία προς μία τις προτεινόμενες συνενώσεις σχολικών μονάδων. Από τις αρχικές λίστες των στελεχών της εκπαίδευσης έχουν αφαιρεθεί δεκάδες καταργήσεις δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, ύστερα από τη διαβούλευση και τις παρεμβάσεις τοπικών φορέων. Την ίδια στιγμή, ανοιχτό παραμένει το μέτωπο εκπαιδευτικών και υπουργείου Παιδείας, γεγονός που κατέστη εμφανές και στην πρόσφατη συνάντηση της Αννας Διαμαντοπούλου με τους δημάρχους στην Αθήνα.

Εκατοντάδες αλλαγές (ιδρύσεις, συνενώσεις, προαγωγές κ.λπ.) στο χάρτη των σχολείων περιέχονται στις εισηγήσεις των στελεχών της εκπαίδευσης της Βόρειας Ελλάδας, ενώ το επόμενο διάστημα το υπουργείο Παιδείας αναμένεται να καταλήξει στις αποφάσεις του και να προβεί στις σχετικές ανακοινώσεις. Στην τελευταία συνάντηση με τους δημάρχους η κ. Διαμαντοπούλου επανέλαβε πως τα κριτήρια είναι καθαρά παιδαγωγικά και όχι οικονοµικά. «Δεν υπάρχει καµία αναφορά στο μνηµόνιο σε οτιδήποτε που να αφορά συνενώσεις ή επιλογές για θέµατα σχολείων ή πανεπιστηµίων», ξεκαθάρισε η ίδια. Μέσα στους στόχους του υπουργείου είναι η δημιουργία πολυδύναμων σχολικών μονάδων, προκειμένου να εφαρμοστούν τα προγράμματα του νέου σχολείου. «Οι συνενώσεις συζητούνται από τη δεκαετία του ’80 και βεβαίως υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ποια είναι τα αποτελέσματα για τα παιδιά των μονοθέσιων σχολείων. Τι σημαίνει μονοθέσιο σχολείο, όπου ένας δάσκαλος έχει έξι τάξεις. Τι σημαίνει διθέσιο σχολείο, όπου δύο δάσκαλοι έχουν έξι τάξεις και παιδιά α' και στ' δημοτικού πάνε μαζί, όπου δεν έχουν διάλειμμα, όπου δεν έχουν δυνατότητα κοινωνικών δραστηριοτήτων», υποστήριξε η υπουργός και πρόσθεσε: «Τα αποτελέσματα είναι πολύ σοβαρά για τα παιδιά. Ολοι μας έχουμε ευθύνη απέναντι στα παιδιά, όχι απέναντι στους ψηφοφόρους μας, γιατί τα παιδιά είναι το μέλλον».


Οι προτάσεις συνενώσεων μελετώνται μία προς μία, καθώς έχουν τεθεί κριτήρια από το υπουργείο Παιδείας. «Αλλο είναι το νησί, άλλο είναι το ορεινό χωριό. Υπάρχουν παντού αντικειμενικές συνθήκες, οι οποίες πρέπει να εξεταστούν. Δεν υπάρχει προκρούστεια κλίνη. Προηγήθηκε οργανωμένη υπηρεσιακή καταγραφή σε κάθε περιοχή, δήμο, γειτονιά», είπε η ίδια. Από το Σεπτέμβριο θα υπάρχει καρτέλα σχολείου, στην οποία θα αναγράφονται, μεταξύ άλλων, ο αριθμός των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των ωρών διδασκαλίας.

Δυτική Μακεδονία
Στη Δυτική Μακεδονία το ποσοστό των προτεινόμενων συγχωνεύσεων κυμαίνεται μεταξύ 8%-25% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ανάλογα με το νομό.


Στη δευτεροβάθμια, σύμφωνα με την περιφερειακή διευθύντρια Ελενα Ζυγούρη, η εισήγηση προβλέπει τη συνένωση πέντε σχολείων στην Κοζάνη, πέντε στην Καστοριά, δύο στη Φλώρινα και δύο στα Γρεβενά. Μεταξύ άλλων, προτείνεται το Γυμνάσιο Βαρικού να συνενωθεί με το Γυμνάσιο Λεχόβου, το Γυμνάσιο Κιβωτού με το 2ο Γυμνάσιο Γρεβενών, το Λύκειο Τσοτυλίου με της Νεάπολης και το Γυμνάσιο Τρανοβάλτου με το Γυμνάσιο Λιβαδερού (μόλις ολοκληρωθεί ο δρόμος). Αντιδράσεις έχουν εκδηλωθεί στην περιοχή του Βοΐου, αλλά και σε δημοτικό της Καστοριάς
 
 
Πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.